IKEA; een samenstelling van de initialen van de oprichter (I.K.) en de eerste letters van Elmtaryd en Agunnaryd, respectievelijk de boerderij en het dorp waar hij opgroeide.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het bedrijf is in 1943 opgericht door de Zweed Ingvar Kamprad. Deze was op dat moment 17 jaar oud, en had al wat geld gespaard door kleinschalige verkoop van producten aan boeren in de buurt. Hij begon een bedrijfje met geld dat hij als eindexamencadeau kreeg van zijn vader. Als naam koos hij IKEA; een samenstelling van de initialen van de oprichter (I.K.) en de eerste letters van Elmtaryd en Agunnaryd, respectievelijk de boerderij en het dorp waar hij opgroeide.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De namen van de oprichters.

(I)ngvar (K)amprad (E)lmtaryd en (A)gunnaryd

Toegevoegd na 42 seconden:
naam van de oprichter.. pff verdien echt een min
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet niet, misschien is het omdat je na een aantal minuten hetzelfde antwoord geeft? Weet natuurlijk niet of je die antwoorden al gezien had. Min is overigens niet van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef je een + ter compensatie en je eigen inzicht dat het antwoord wat mager is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gossie... Compensatieplusje :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ja ik had al op antwoorden gedrukt en toen ben ik het op gaan zoeken.. logisch dat er dan inmiddels andere ook hebben geantwoord. Bedankt elk geval voor de compensaties. Volgende keer zal ik er op letten.