Passen alle mensen op de wereld op 1 161,288 km2 ruimte?

Ik zag in een docu van creationisme dat alle mensen op 12,5 miljard vierkante feet paste. Kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

ja, maar niet om te leven, en de bevolking van de wereld groet met de seconde, snel zullen we meer ruimte nodig zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als een mens gaat staan, dan heeft hij/zij ongeveer een ruimte van 40x40cm nodig om op te staan. Dat vermenigvuldigd met 6,9 miljard is 1104 vierkante kilometer.
dus het klopt ongeveer aan de hand van mijn natte duim berekening.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ervan uitgaande dat alle dunne mensen door de dikke mensen worden gecompenseerd? Maar kan je maatstaven dat dat zo is? Zo niet, dan is je berekening te simpel.
itsme
13 jaar geleden
ja, mijn berekening is te simpel. En mijn berekening heeft niets te maken met wetenschap, alleen maar met de plaats die een gemiddelde volwassene in zou nemen om te staan. En kinderen zullen wat minder ruimte innemen. Maar baby's misschien weer wat meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@biggles, nee natuurlijk niet. Het ging gewoon om de manier waarop we dingen berekenen. Het lijkt me wel grappig op 6,9 miljard mensen op zo'n "kleine" ruimte te zien.
Dat zou ongeveer kunnen kloppen ja.
Maar wat ben je daar nu mee?
Mensen zijn geen kostuum om te passen!
De ruimte die nu beschikbaar is op de wereld is eigenlijk al te klein voor 7 miljard mensen een volwaardige toekomst te bieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje creationistische visie heeft daar wel een oplossing voor hoor ;-)